Batik Genel Müdürü Emre Ziyal:
“Nebim’in değişen e-Dönüşüm dinamiklerine azami derecede özen göstermesi, Nebim’i tercih etmemizin isabetli bir karar olduğunu tekrar hatırlattı.”
Nebim, e-Dönüşüm sürecinde GİB’in tebligatlarına uygun olarak çözümlerini düzenledi ve tam zamanında ürettiği çözümleri bizlerle paylaştı. Yaşadığımız geçiş süreci içerisinde Nebim’in deneyimli ekibi, Batik bünyesinde gerekli uyarlamaları önceden yaparak, e-Fatura ve e-Arşiv’e bizleri zamanında geçirdi. Bu sayede müşterilerimize sorunsuz bir hizmet sunma fırsatını yakalamış olduk. Nebim’in sürekli değişen e-Dönüşüm dinamiklerine azami derecede özen göstermesi, bu süreçte bize de Nebim’i tercih etmemizin isabetli bir karar olduğunu hatırlatı.
Örme ürünlerden, Moda’nın trendlerine uzanan ve yenilenen Batik’in hikâyesini paylaşabilir misiniz?
Batik, Batik Örme olarak 1980’li yılların başında kuruldu. Kısa sürede, yurt içinde ve yurt dışında bulunan ünlü markalara üretim yapan, birçok ilke ve yeniliklere öncülük eden, Türk hazır giyim sektörünün en güçlü ve köklü firmaları arasında saygın yerini aldı. Kurulduğu ilk yıllarda daha çok örme ürünleriyle ön plana çıktı. İlk mağazasını 1994 yılında açtı. 2005-2006 yıllarından bu yana ise güçlenen Batik adıyla, kadın hazır giyim markası olarak yoğun çalışmalarıyla yoluna devam ediyor. Mağaza tarihçemize baktığımızda, 2011 yılının Batik için tam bir büyüme ve atılım yılı olduğunu görüyoruz. İstanbul Merter’deki yerimizden, 6600 m2 çalışma alanı olan Güneşli’deki merkez binamıza geçerken, sadece alan genişletmekle kalmadık, Tiffany & Tomato’yu da bünyemize kattık. Batik olarak dünyanın tanınmış birçok markasının doğuşuna tanıklık edip, büyümelerine de katkıda bulunduk. Aynı zamanda Türk ekonomisine de önemli bir istihdam katkısı sağlamaya devam ediyoruz. Batik bugün 1000’den fazla çalışanıyla büyük bir kurum.
Nebim ile uzun yıllardır iş birliği içerisindesiniz. Nebim V3 ERP’ye geçme nedenlerinizden bahsedebilir misiniz?
Nebim’in uygulamalarını ilk versiyonundan itibaren çok yararlanarak kullanıyoruz. Perakende sektöründe değişen ve gelişen süreçlere ilişkin olarak hızlı bir şekilde aksiyon almamız gerekiyor. Bu noktada; Nebim’in yıllarca bize hızlı ve kaliteli hizmetler sunması bizim gelişmemizde büyük rol oynadı. Aynı şekilde karşılıklı fikir alışverişleri ve yönlendirmeler ile birbirimizi geliştirdiğimize de inanıyoruz.
Nebim’in sektördeki tüm gelişmeleri ve kanuni değişiklikleri takip edip, hızla aksiyon alıp yeni çözümler üreten bir firma olması, ölçme, değerlendirme ve karar alma süreçlerine katkı sunan yapısı, çoklu dil desteği sayesinde farklı ülkelerde kullanılabilir olması ve perakende sektöründeki deneyimleri, Nebim’i ve ERP çözümü Nebim V3’ü tercih etme nedenlerimiz arasında en önemlileri.
e-Defter, e-Fatura ve e-Arşiv geçiş sürecinizi ve bu süreçte Nebim’in rolünü değerlendirir misiniz?
Nebim, e-Dönüşüm sürecinde GİB’in (Gelir İdaresi Başkanlığı) tebligatlarına uygun olarak çözümlerini düzenledi ve tam zamanında ürettiği çözümleri bizlerle paylaştı. Yaşadığımız geçiş süreci içerisinde Nebim’in deneyimli ekibi, Batik bünyesinde gerekli uyarlamaları önceden yaparak, e-Fatura ve e-Arşiv’e bizleri zamanında geçirdi. Bu sayede müşterilerimize sorunsuz bir hizmet sunma fırsatını yakalamış olduk. Nebim’in sürekli değişen e-Dönüşüm dinamiklerine azami derecede özen göstermesi, bu süreçte bize de Nebim’i tercih etmemizin isabetli bir karar olduğunu hatırlatı.
Tiffany Genel Müdürü Emir Ziyal:
“Tiffany&Tomato, şehirli, eğitimli, modern, sosyal hayatı olan gençlere ve kendini genç hisseden herkese hitap etmektedir.”
Tiffany firmasının hikâyesinden bahseder misiniz?
Tiffany&Tomato markası, hedef kitlesine bakıldığında; şehirli, eğitimli, modern, sosyal hayatı hareketli gençlere ve kendini genç hisseden herkese hitap etmektedir. 1990’lı yıllardan günümüze kadar süregelen yoğun etkinliği ile perakende sektörüne damgasını vurmuş ve yıllar içerisinde günün trendlerini benimseyen, yenilikleri takip eden gençliğin modasına yön veren bir dünya markası haline gelmiştir. 2012 yılında bünyemize katıldıktan sonra markanın konseptini ve koleksiyonunu yenileyerek, vizyonunu daha da yukarılara çektik. Günümüzde Türkiye’nin dört bir yanındaki mağazalarımız ve online alışveriş sitemiz ile modayı takip eden herkese trendleri ulaştırıyoruz.
2012 yılında Tiffany&Tomato markasını bünyenize kattınız. Bu değişimin nasıl olduğundan bahseder misiniz?
1990’lı yıllardan başlayarak, özellikle genç kitlenin beğenilerini iyi analiz eden, onların zevklerine, beklentilerine ve ihtiyaçlarına seslenen bir marka olarak Tiffany&Tomato oldukça dikkat çekiyordu. Biz de markanın başarısını, ileriye dönük potansiyelini gördük ve 2012 yılında bünyemize kattık. Bu birleşmeden sonra, markanın potansiyelini tam anlamıyla değerlendirmek üzere, konseptini ve koleksiyonunu da ele aldık ve tasarımcılarımızın çalışmaları ile yeniledik. Modayı seven ve takip etmek isteyen herkes için ulaşılabilir bir marka olan Tiffany&Tomato mağazaları bugün ülkemizin her köşesinde mevcut.
Değişim ve yenilenme yılı olarak tanımladığınız 2015 yılı Batik ve Tiffany&Tomato için nasıl geçti?
2015 yılı Batik için değişim rüzgârlarının estiği, heyecan verici, önemli bir dönüm noktası oldu. Kurumsal kimliğimizi gözden geçirdik ve marka algımızı yeniledik. Tüm kreasyonlarımızı modern, dinamik, şehirli kadının ihtiyaçlarına göre yeniden şekillendirdik. Batik markası ile yurt dışındaki yatırımlarımıza da devam etme kararı aldık. İran ve diğer körfez ülkelerinde açacağımız yeni mağazalarımız ile 2016’da ikinci büyüme hamlesini gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Batik’in geçmişinden ziyade bugününe baktığımızda, dünyanın en yeni moda trendlerini, kendi özgün tasarımlarıyla birleştirerek hazırladığı koleksiyonlarını, cesur, özgür ve stil sahibi kadınların beğenisine sunan çağdaş bir moda markası görüyoruz. Amacımız bu yolda markamızın başarısını ve yükselişini sürdürmek.
2015 yılının, Tiffany&Tomato açısından baktığımızda bir yeniden doğuş yılı olduğunu söyleyebiliriz. Yeni logosuyla kurumsal kimliğini baştan yazdığımız ve kurumsal kimlik algısını değiştirdiğimiz bir yıl geçirdik. Koleksiyonumuzu hedef kitlemiz olan gençlerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek ve aynı zamanda stil sahibi olmalarını sağlayacak çizgilerle yönlendirdik. Mağaza konseptlerimizi yeni bir anlayışla geliştirdik. Ayrıca online satış sitemizi yenileyip daha geniş bir kitleye ulaşma olanağına kavuştuk. Oldukça prestijli iş birlikleri gerçekleştirerek, iletişim çalışmalarımızı geliştirdik.