Turkuaz Yazılım Müh.Dan.Hizmetleri San.Tic.Ltd.Şti - Merchandise Planlama

Merchandise Planlama

Satın alımlarınızı, satışlarınızı, brüt marjlarınızı ve envanterinizi planlayarak, sezonluk bütçelerinizi ERP’niz ile entegre ederek kolaylıkla hazırlayın.

 

Nebim V3 Merchandise Planlama ile firmalar, planlama ve bütçeleme süreçlerini etkin bir şekilde yönetebilir ve kaynaklarını daha verimli kullanarak karlılıklarını arttırabilirler.

Merchandise Planlama’ya Hazırlık aşaması ile başlanır, Normalizasyon/Forecast, Kanal Planı, Kategori Planı, Range Plan ve Assortment Plan ile bu süreçler tamamlanır. Bu süreçlerle birlikte temel olarak;

• Farklı satış kanalları bazında (yurt içi, yurt dışı, toptan, perakende, bayi, franchise, e-ticaret) haftalık veya aylık olarak indirim planı ve satış bütçesi (birim fiyatlar, brüt marj % / markup) oluşturulur

• Ürün kategorileri bazında haftalık veya aylık olarak satın alma, satış, indirim, brüt marj ve “Open to Buy (OTB)” envanter bütçeleri oluşturulur

• Bu planlar, “birebir (Like for Like)” mağazaların satış bütçeleri ile eşleştirilerek, “Haftalık Satış ve Envanter – Weekly Sales and Stock Intake (WSSI)” planları gerçekleştirilir

• Model ve renk bazında ürünlerin hangi fiyattan satın alınacağı, hangi fiyattan ve kaç adet satılacağı planı oluşur

• Mağaza bazında hangi ürünlerin, hangi mağaza gruplarında ve hangi haftalarda ne kadar satılacağı planı oluşur. Bu sayede Nebim V3 ERP’de yapılacak sevkiyat planı oluşturulur.

 

Merchandise PlanlamaHazırlık: Normalizasyon ve takvim kaydırma çalışmaları ile, tüm satış kanalları LFL, birebir (like for like) hale getirerek, planlama yapılacak dönem için minimum sapmalı veri oluşturabilirsiniz.

Hazırlık aşaması ile;
• Planlanacak Dönemin Belirlenmesi (Ayarlar)
• Sezon Gruplarının Oluşturulması
• Veri Oluşturma
• Benzer Mağazaların Belirlenmesi
• Benzer Ürünlerin Belirlenmesi
• Veri Düzeltme
• Normalizasyon
• Forecast LFL / Forecast Diğer
• Takvim Kaydırma
• Tahmin Oluşturma

 

Kanal Planı

Kanal Planı: Farklı satış kanalları bazında (yurt içi, yurt dışı, toptan, perakende, bayi, franchise, e-ticaret) haftalık veya aylık olarak indirim planı ve satış bütçesi oluşturabilir, açılacak/kapanacak mağazalarınız için ayrı ayrı planlama yapabilirsiniz.

Kanal planından gelen gerçekleşen ciro hedefleri için sezon bazında satış ağırlıkları girebilir, bu satış ağırlıklarını kategori bazında dağıtabilirsiniz.

Kanal tipi, zeson ve kategori bazında, aylık veya haftalık olarak indirim planı oluşturabilirsiniz.

Kanal Planı ile;

• Mağaza Ciroları
• Aylık Gerçekleşen Ciroların Netleştirilmesi
• Satış Ağırlıklarının Belirlenmesi
• İndirim Oranlarının Belirlenmesi
• Aktarım

Kategori Planı

Kategori Planı: Ürün kategorileri bazında, her bir satış kanalınız için, haftalık veya aylık olarak satış, indirim, brüt marj, Forward Weeks Cover (FWC), Markup, GMROI gibi KPI’lar bazında planlama yapabilirsiniz. Aynı zamanda Open to Buy (OTB)” ile envanter bütçeleri oluşturabilirsiniz.

Kategori Planı ile;
• Sezon Hedeflerinin Belirlenmesi
• Aylık / Haftalık Kategori Planı

süreçleri tamamlanır.